Obec Košické Olšany je poľnohospodárskou usadlosťou, ktorá sa už ako rozvinutá dedina spomína v I. Polovici 13. storočia. Počiatky osídlenia v chotári dnešnej obce, sú však oveľa staršie. Archeologickými nálezmi sú doložené už v 2. tisícročí pred našim letopočtom a s väčšími alebo menšími prestávkami trvá osídlenie až dodnes. K budovaniu svojich sídiel práve na tomto mieste viedla našich predkov výhodná poloha v blízkosti rieky, okolo ktorej išla už v praveku trasa obchodnej cesty. Je veľmi pravdepodobné, že stará stredoveká cesta, v písomnostiach uvádzaná ako „Olcharutha“ z Košíc sledovala trasu svojej staršej predchodkyne. V roku 1997 vykopaný „bronzový poklad“ tieto úvahy potvrdzuje, pretože vek šperkov a zbraní je odhadovaný na 3300 rokov. Viac informácií nájdete tu
Zvýšenie inkluzívnosti vzdelávania v obci Košické Oľšany
Obec Košické Oľšany, Košické Oľšany 118, 044 42
312011J110
Košický kraj, okres Košice – okolie, Košické Oľšany
34 371,00 Eur
Základná škola za pomoci pedagogického asistenta zabezpečí realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania. Vytvorí prostredie, ktoré je schopné uspokojovať rôznorodé vzdelávacie potreby každého žiaka v súlade s jeho špecifickými potrebami. Pri uskutočňovaní vzdelávacieho procesu zabezpečí individuálny prístup, rovnaké zaobchádzanie so všetkými žiakmi, uplatňovanie pozitívnej motivácie, zásluhovosti a spolupráce.
Realizácia projektu prispeje k zvýšeniu inkluzívnosti a rovnakého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a k zlepšeniu výsledkov a kompetencií detí a žiakov patriacich k MRK. Prostredníctvom 1 nového pedagogického asistenta sa zároveň dosiahne skvalitnenie spolupráce s rodičmi a komunitou detí patriacich k MRK, z ktorých väčšina žije v sociálne znevýhodnenom prostredí.
Pedagogický asistent prispeje k prekonaniu informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Prínosom pozície pedagogického asistenta je jeho odbornosť, ktorá spočíva v tom, že bude hľadať cesty a spôsoby ako ovplyvňovať výchovu a vzdelávanie detí, spolupracovať s triednym učiteľom a ostatnými pedagógmi, pomáhať žiakom priamo na hodine, vykonávať dozor cez prestávky, ale aj pri zapájaní sa žiakov do voľnočasových aktivít, sprevádzať ich na iných formách vzdelávania (exkurzie, návštevy múzeí, výlety) a úzko spolupracovať s rodičmi. Pedagogický asistent zabezpečí rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Pedagogický asistent bude pre žiakov oporou a prostredníctvom jeho odbornej práce sa v mnohých prípadoch zlepšia študijné výsledky žiakov, zlepší sa spolupráca školy s rodinou a v mnohých prípadoch aj školská dochádzka. Žiaci budú komunikatívnejší, uvoľnenejší, na vyučovaní sa budú aktívne zapájať do vyučovacieho procesu a budú rozumieť učivu. Pedagogický asistent bude učivo prekladať podľa potreby do rómskeho jazyka.
Výstupom ich pôsobenia v školskom vzdelávaní je búranie bariér v škole a zabezpečenie rovnocenného prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu. Po ukončení projektu budú zabezpečené rovnaké príležitosti pre všetkých žiakov (s osobitným dôrazom na sociálne znevýhodnených) prostredníctvom individuálneho prístupu a efektívnych vzdelávacích služieb. Prostredníctvom zapájania detí do remeselných krúžkov a projektov škola zároveň prispeje k zvýšeniu záujmu o kreatívnu tvorbu v oblasti tradičných remesiel, ktoré majú v regióne významné zastúpenie a k zlepšeniu zručností detí a žiakov, čo môže v budúcnosti pozitívne ovplyvniť ich voľbu v oblasti budúcej profesie a významne prispieť k rozvoju regiónu.
Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov na základnej škole.
Vytvoriť podmienky pre efektívne vzdelávanie sociálne znevýhodnených žiakov s asistenciou pedagogického asistenta.
Projekt bude realizovaný od 01/2018 do 12/2020, t.j. v rozsahu 36 mesiacov.
Očakávaným výsledkom je zlepšenie prospechu žiakov zo skupín MRK a ich lepšia integrácia v triedach so žiakmi bez špeciálnych výchovných vzdelávacích potrieb, zlepšenie správania, zníženie záškoláctva, zmena prístupu detí k príprave na vyučovanie, lepšia orientácia a chápanie pojmov používaných pri výučbe, zníženie šikany na škole. Pracovné činnosti pedagogického asistenta bude takisto môcť škola využiť konkrétne pri vyučovacom procese podľa daných rozvrhov hodín, pri spolupráci s rodičmi detí, pri kultúrnych a športových podujatiach školy, pri realizácii krúžkov a pod. Konečný prínos projektu je možné vidieť v tom, že ak sa žiakom z MRK zlepšia edukačné výsledky už na prvom stupni, tak s adaptáciou na zvýšené nároky druhého stupňa už budú lepšie pripravení, majú vyššiu šancu dokončiť ZŠ, pokračovať v štúdiu na strednej škole, a v konečnom dôsledku môžu byť v dospelosti užitoční a produktívni členovia spoločnosti.
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje“.
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Keď v novembri hviezdy svietia, mrazy sa skoro uchytia.
Meniny má Imrich, Emerich, Imriška
Slnko vychádza:6:26
Slnko zapadá:16:09